Mensvärk?

2010-08-23 | 18:52:10 | Permalink | Filosofier
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag hittade faktiskt en hel del tips mot mensvärk! Tänkte skriva en liten snitsig lista nu ;)


Värmekudden/vetekudden är ju ett alternativ som många kör med! Och det fungerar oftast också väldigt bra. Om man inte har tillgång till en värmekudde kan man ta en frotéhandduk istället. Den håller dock inte värmen lika länge.


Yoga är något som jag hört ska vara bra! Ett tio minuterspass om dagen ett tag, så ska mensvärken tydligen vara ett minne blott.


Det här skulle jag aldrig våga prova, då jag är rädd för nålar. Men för alla er som inte har lite av en nålskräck kan ju akupunktur vara en variant. För er som inte vet vad akupunktur är för någonting, kan ni läsa det här.


Alla typer av avslappnande "övningar" ska hjälpa mot mensvärk, så ett varmt bad, ryggmassage mm. ska hjälpa. Be pojkvännen kanske? ;)


De vanliga gamla värktabletterna ska man inte glömma! Bra varianter på olika mediciner är Ipren, Ibumetin osv. Dessa ska tydligen vara bättre än Alvedon och dess like. Överdosera aldrig med värktabletter!


Och sist men inte minst, hallonbladste! Detta te ska tydligen göra att mensvärken minskar, t.om. försvinner. Man ska plocka hallonblad och sedan torka dem och dricka teet några dagar innan mensen kommer.


Så, nu hoppas jag att några av dessa tips hjälpt er! Lycka till :)

Kommentarer

Här kommenterar du!

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback