Dag 7 - Något jag drivs utav/kämpar för.

2010-12-07 | 23:51:31 | Permalink | Vardagsbekymmer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag lovade ju att försöka fixa det här med kalendern, så jag ska fasiken göra det!

I alla fall, jag är en djurälskare långt in i själen och vill och strävar alltid att de ska må så bra som möjligt. Favoritkanalen på TV är Animal Planet och där jag helst av allt spenderar mina dagar är i stallet. Om jag hade kunnat hade jag haft minst två hundar, har t.o.m gjort ett förslag till min moder och mormor att skaffa djur istället för barn. Detta var icke ett alternativ enligt dem. Vilket fall som helst, jag är en person som älskar att vara omkring djur, älskar allt som har med dem att göra och vill gärna ha dem mig nära dygnet runt.

Därför kan jag bli jäkligt förbannad när jag hör talas om personer som inte tar hand om sina djur. Jag förstår inte hur man kan misshandla eller skada ett djur. Jag förstår inte idioter som tycker det är roligt att se vettskrämda djur. Förstår inte folk som skaffar djur för att vara coola, när de inte har den minsta kunskapen om hur man tar hand om dem. Självklart förstår jag att det kan gå fel ibland, och folk gör misstag. Men låt det inte gå till den gräns att djuret mår riktigt dåligt då. Och lär av dina misstag!

Folk som medvetet skadar djur på något sätt, har noll respekt i mina ögon och är lika mycket värd som en hög med skit. Om man tycker det är roligt att skjuta katter, slå hästar, få hundar att bita ihjäl varandra eller helt enkelt bara göra sina eller någon annans djur illa - då behöver du inte ens försöka prata med mig. Jag kommer känna ett sådant hat mot en sådan person att jag aldrig skulle kunna ha en normal konversation med dem. Fick jag bestämma skulle det vara samma straff på djurmisshandel som människomisshandel, för ärligt - vad är skillnaden? Den som kan förklara den och få mig att TRO på den, ska jävlar i att ha en guldstjärna i kanten.


Hur kan man skada dessa fantastiska varelser?!






Kommentarer
Postat av: linen:)

söta bilder! och jag håller med dej fridis!

Gelis:)

2010-12-24 @ 23:24:16
Postat av: Hanniiis-'

JAG HATAR DET!

min pappa var tvungen att sjuta våran katt för han mådde inge bra.. men han led så mkt.. (asså katten,) det värsta vår familj vet är att djur lider eller skdas..

2011-02-04 @ 15:33:53
URL: http://hannlunn.blogg.se/

Här kommenterar du!

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback