Dag 8 - Något att minnas.

2010-12-08 | 22:45:13 | Permalink | Filosofier
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Åh hur ska jag kunna välja något? Finns ju hur många stunder i livet som helst att minnas, och jag har jäkligt svårt att välja vilket som är lite extra speciellt. Skulle kunna berätta om hur det var när jag och Bob blev tillsammans, hur vi träffades över huvudtaget. Jag skulle kunna berätta hur det var på min konfirmation, hur glad jag var. Jag skulle kunna berätta hur många lyckliga stunder som helst, hur mycket dåligt som helst också. Och jag vet inte vad jag ska välja.

Något som kanske är värt att verkligen komma ihåg är hur jag mådde för tre år sedan. Hur förstörd och fel jag kände mig. Hur ensam jag kände mig. Jag var rädd för allt, trodde att livet självt skulle ta död på mig och önskade mig bara bort från allt och alla. Jag tror det är viktigt för mig att komma ihåg hur jag var, just för att jag är rädd för att hamna där igen. Jag vet att jag inte är likadan som jag var då, jag mår bra nu. Men jag tror det är viktigt att komma ihåg de där åren då jag kämpade för att hitta ut, bara för att få luft. Jag tror det är viktigt att alla som har gått igenom något sådant kommer ihåg det, utan att älta det. Övertänk det inte, det gör det bara värre. I alla fall för mig.

Det här blev inte riktigt som jag tänkt, men äsh, livet är spontant.


Kommentarer
Postat av: Sophie

<3

2010-12-08 @ 23:18:29
URL: http://uttjatat.blogg.se/

Här kommenterar du!

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback