Rätt block som fick majoritet - enligt mig.

2010-09-20 | 09:05:57 | Permalink | Mina åsikter
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Morrnmorrn allihopa.

Verkar vara en rätt go' start på veckan ändå. Engelska, grupparbete, men verkar helt ok.

Kul att så många blir så jäkla irriterade på det demokratiskt valda blocket. Många verkar inte ens förstå vad de olika partierna vill och strävar efter, och det är ju rätt tråkigt. Jag menar, jag vet inte hur många kommentarer jag har sett på facebook där folk skriver att det suger att moderaterna blev kvar som ledande parti, och att invandrare lika gärna kan packa väskan och åka tillbaka till deras hemland. Men för alla som har missat detta, Fredrik Reinfeldt uttalade sig igår om att de INTE vill eller tänker arbete ihop med SD. Så nu vet alla det, moderaterna är inte mer rasistiska än några andra stora parti.

Och tyvärr kommer alla hata mig nu, men jag tycker inte det är så jäkla hemskt att SD har kommit in i riksdagen. Jag var inne och läste lite på deras hemsida igår, läste inte alls men lite. Och jag kan nästan tycka att det är logiskt att inte ta in så många invandrare om vi inte har resurser att hjälpa dem! Det är inget rasistiskt menat, men det är bättre att hjälpa så många människor som möjligt - om man kan. Ingen mening att ta in folk i Sverige och sedan låta dem leva i misär.

Anledningen till att SD numera klassas som ett rasistparti kan väl kanske bero på att de har sagt lite mindre smarta uttalanden, och troligen också att de är de enda som vågar prata om invandrarpolitiken. Så fort man säger något om invandringen klassas man som rasister, och det tycker jag är jäkligt tråkigt.

Peace, skriver mer sen.


Kommentarer
Postat av: Mli -

Jag tycker alla parti är lika dåliga :p Endra så vill de ha ut invandrare eller så vill de att jätte sjuka personer ska jobba :p Sverige blir bara sjukare o sjukare för varje år som går :p

2010-09-20 @ 11:52:24
URL: http://itsyouandme.blogg.se/
Postat av: Cicci

SD har ju rätt, varför ska vi ta in så många när vi inte kan ta hand om folket som redan finns här. Bättre att fixa så ingen behöver sitta arbetslös först och sen kan man låta fler komma in. Det är inte rasistiskt, alla andra länder gör så. Sverige är bara för fega för att kunna säga nej.

2010-09-22 @ 17:21:50
URL: http://johanssoncecilia.webblogg.se/

Här kommenterar du!

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback