Valet 2010.

2010-09-19 | 20:18:26 | Permalink | Mina åsikter
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag sitter och tittar på valvakan tillsammans med mamma och pappa. Jag hoppas att alla som har åldern inne för att rösta har gjort det! Annars har man ingen rätt att klaga på regeringen i Sverige. Jag är ju tyvärr inte 18 ännu, så jag kan inte rösta. Men om jag hade kunnat detta hade jag troligen lagt min röst på något parti i Alliansen. Trivs inte med att Socialdemokraterna vill lägga in massa bidrag, det vill jag inte ha! Jag vill ha jobb!

Vet dock inte riktigt hur jag känner med att SD lär komma in i riksdagen. Tycker inte att vi ska vara så trångsynta med andra människor. Jag vill ha ett fint Sverige, men det skapar vi inte genom att slänga ut ALLA invandrare. Förhoppningsvis får Sverigedemokraterna inte tillfälle att utnyttja de andra partierna, för jag tycker inte om rasism. Dock vet jag inte allt för mycket om SD, men har hört både det ena och det andra. Alla parti har väl både bra och dåliga sidor, antar jag.

En sak jag INTE är helt till freds med är alla storbloggare som skriver vad de röstar på - och fakiskt uppmanar sina läsare att inte rösta på vissa parti. Man får gärna tycka och tänka, men man ska inte säga vad andra ska tycka och tänka om samma sak. FY PÅ ER, FY!

Åh det är pirrigt just nu. Jäkligt pirrigt!


Kommentarer
Postat av: Mli -

Asså.. Ja ! Alla ska rösta på de man själv VILL o inte bli påverkad för ens "idol" röstar på.

2010-09-19 @ 21:39:35
URL: http://itsyouandme.blogg.se/

Här kommenterar du!

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback